Saturday, January 27, 2018

Projek Susu: Bengkel Kelahiran Dan Penyusuan

Alhamdulillah buat pertama kalinya #TeamProjekSusu mengendalikan Bengkel Kelahiran Dan Penyusuan pada tanggal 27 Januari 2018 bertempat di Sunway Geo Tower, Bandar Sunway.

Bengkel ini diadakan untuk memberi ilmu dan tips-tips semasa berpantang dan penyusuan bagi bakal-bakal ibu yang akan menjalani dunia baru bersama permata hati yang bakal dilahirkan. Menariknya bengkel ini menjemput speaker yang bertauliah merupakan bekas Jururawat, Ahli Terapi, Bidan dan merangkap 'Lactation Counselor'  iaitu Puan Norhafizah Ishak.

Perkongsian dari Pakar Laktasi, Ahli Terapi dan Bidan


Bengkel yang berlangsung selama 4 jam ini memberi manfaat dan ilmu baru yang boleh dipraktikkan oleh ibu dan ayah selepas proses kelahiran. Bengkel ini bukan hanya teori semata tetapi turut mengadakan latihan praktikal asas-asas cara teknik penyusuan bayi.

Sesi praktikal teknik menyusukan bayi

Ibu-ibu juga didedahkan kaedah cara berpantang yang sihat. Dari menu berpantang, mandi herba, senaman yang boleh dilakukan ketika berpantang juga cara berpantang yang betul dan sihat. Peranan suami juga turut dikongsikan bagi membantu para isteri menempuh saat kelahiran dan berpantang.

Di samping itu, bengkel ini juga menjemput Pakar Nutrisi untuk berkongsi cara pemakanan yang betul dan mendapatkan nutrisi yang baik sepanjang tempoh berpantang dan penyusuan.

Nantikan projek kedua dari #TeamProjekSusu


#ProjekSusu
#BengkelKelahiranDanPenyusuan
#3PermataHati
#JourneyOfMotherhood

No comments:

Post a Comment

Permata Hati. All rights reserved. BLOG DESIGN BY Labinastudio.