Monday, February 19, 2018

Impian Hotel Morib

Assalamualaikum. Hari ini Eza nak update percutian singkat kami ke Banting pada 10 Feb 2018. Maaflah baru dapat nak upload pictures dan ada masa untuk dikongsikan percutian kami sekeluarga ini. Percutian 2 hari 1 malam sahaja dan santai sebab nak bawa anak-anak mandi kolam. Kolam mandi 'All-tymes favourrite' anak-anak.

Bila bercakap tentang Banting tak tahu apa yang menarik di sini? Bandar Banting terletak di negeri Selangor Darul Ehsan. Ia merupakan bandar pentadbiran bagi Daerah Kuala Langat. Banting juga terletak di tepi Sungai Langat. Sebenarnya Banting ni dah ada rangkaian jalan raya yang baik dari Bandar Klang, Banting dan Port Dickson, Negeri Sembilan. Perkhdimatan awam seperti bas dan teksi menyambungkan lokasi seperti Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan Putrajaya, Bandar Diraja Klang dan Bandaraya Kuala Lumpur.

Tempat menarik di Banting ialah terletaknya tempat bersejarah seperti Istana Bandar, Masjid Alauddin, Makam Sultan Abdul Samad Jugra dan Pantai Morib.

Di mana tempat percutian Eza sekeluarga? Sudah tentulah di Pantai Morib. Suami telah memilih Impian Morib Hotel.


Terdapat 92 bilik dan jenis bilik terbahagi kepada Deluxe Room dan Chalet Room. Kami memilih 2 unit chalet menghadap ke pantai. Di dalam setiap bilik disediakan satu katil Queen dan satu katil single. Menarikkan! Pihak hotel juga tidak menyediakan service extra bed. Eza kongsikan beberapa gambar di sekitar hotel.
Deluxe Room
Chalet Room


Di dalam bilik terdapat semua kelengkapan seperti televisyen, iron board dan seterika, coffee maker, coffee making facilities, complimentary wireless net, hair dryer dan sebagainya. Untuk setiap chalet rooms ada disediakan beranda untuk lepak santai.

Tak sabar si anak dara nak mandi

Duduk dulu Kakak sementara tunggu yang lain 

Syokkan tengok pool di Impian Morib

Memang best la kan bila tengok pool sebesar ni. Bukan anak-anak je yang dewasa pun tak sabar nak terjun dalam pool. Anak-anak melompat sakan naik hitam kena sunburn. Time macam ni tak kira pukul berapa asalkan dapat berendam. Tapi bila tengah terik panas, Eza pun tak berapa galakkan anak untuk berada di dalam pool. Aryan siap bawa Performance Drink. Elakkan dehidrasi katanya, bijak sungguh.

Waktu malam pula kami sekeluarga ke Juvita Seafood Kanchong Darat. Pertama kali juga nak rasa makanan seafood kat sini biasanya kami ke  Bagan Lalang mencari masakan seafood. Eza kongsikan gambar apa yang kami order.


Terliur tengok masakannya....

Menarik tak? Pelbagai menu ada disediakan di Juvita Seafood. Anak-anak Eza paling suka makan sotong dan udang celup tepung. Rangup sungguh. Masakan di sini pun sedap-sedap. Jadi, tak perlu risau kalau waktu malam nak makan apa. Boleh singgah di sini atau mana-mana kedai masakan panas sebabnya waktu malam happening kedai makanan di sepanjang jalan.

Untuk breakfast pagi esoknya jangan risau. Pihak hotel menyediakan sarapan di Temasya Coffee House seperti biasa la 1 bilik dapat complimentary breakfast untuk 2 orang. Kalau lebih untuk 2 orang akan dicaj tetapi pada harga yang reasonable.

Signature Impian Hotel ni adalah aiskrim kelapa yang dihidangkan di dalam kelapa. Tetapi masa Eza beli untuk dibawa balik jadinya tak dapat la nak makan dalam kelapa tu. Ok la, asalkan dapat rasa, memang seriously sedap. Kalau uolls ke sana jangan lupa cuba ye.

So, parents boleh la fikir-fikirkan Impian Hotel Morib untuk percutian cuti sekolah akan datang. Tak silap Mac nanti cuti sekolah penggal pertama bermula kan 17 hingga 25 Mac 2018. Block the date now!

Eza bagi 5 bintang untuk percutian kali ini.

#ImpianMoribHotel
#CutiCutiMalaysia
#3PermataHati
#JourneyOfMotherhood

1 comment:

Permata Hati. All rights reserved. BLOG DESIGN BY Labinastudio.